Kepada Teman2 yang dah masuk dunia saya... sudi2 lah sign di guestbook nih...Thanks..

Friday, April 23, 2010

mengapa ini harus terjadi...

bangon pagi2...gosok gigi2....sekarang...
Hari ni x seperti dulu..hari2 gembiraku yg telah hilang...bangun dari tidor teros teringatkan aku dengan seseorang yg kini jauh dr hidupku...setiap hari mesti terkenangkannya...walaupon dh 9 bulan xbersua tapi hatiku ttp padanya...Allah & rasulullah sentiasa ada dalam hati...tapi aku manusia biasa...hatiku terlalu luas dan selebihnya adalah untuknya...
Sakit.....sakit sgt...xtertahan rasanya...kesakitan ini adalah penawar dosaku padaNYA..yg selama ini aku leka, dan jauh dariNYA...ketika aku diberi nikmat kesihatan dan kebahagiaan aku tidak pandai bersyukur dan kini aku mendapat hikmah dan kasih sayang Allah...aku kembali dekat padaNYA...kerana kuranya mujahadah aku padaMU maka inilah yg KAU berikan..tapi masih ada lagi perasaan yang tidak dapat dihilangkan...rasa sedih..rindu...sakit...tertanya2...mengapa ini harus terjadi!!...aku xpernah berputus asa untuknya...aku sentiasa berusaha untuk menjadi yang terbaik...Ujian bagi orang Islam adalah rahmat yg Allah berikan...aku redha...tapi tidak sesekali untuk aku mengalah!!...perjuangan, sakit perit yang selama ini aku korbankan pasti akan berakhir dengan kemanisan...aku sentiasa berharap padaNYA...


Selagi masih bernyawa..selagi masih berkudrat...perjuangkanlah wahai insan!! hidup mesti penuh dengan pancaroba...selagi ada org Islam selagi itulah adanya org kafir...selagi mana ada siang selagi itulah adanya malam...begitulah dengan kehidupan dan ujian...Kekadang aku terasa begitu lemah, asing dan tidak yakin dengan diri sendiri...mencari semangat baru yang telah hilang..kembali ke pangkuan murabbi...mencari ketenangan yang selama ini aku tidak pandai menghargainya...aku leka ya Allah!!!....aku berdosa padamu ya Allah!!....lemahnya imanku kerana tidak bersyukur atas rahmat yang kau berikan selama ini...bimbinglah daku ya Allah...berikan aku kebahagiaan...




Terlalu berat ujian darimu...aku pasrah kepadamu...kuatkan aku ya Allah...lindungi aku dari putus asa...aku inginkan cinta dan syurgamu....butir2 cinta air mataku setiap hari mengalir untukmu...kata2 cinta padamu sentiasa mengalir pada zikirku...

yang mengharap cintaMU:

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...