Kepada Teman2 yang dah masuk dunia saya... sudi2 lah sign di guestbook nih...Thanks..

Sunday, June 6, 2010

disinilah nilai kesabaranku diuji....

HADITH AHKAM
Madah yang ke6...Inilah madah yang paling kuat ujian pernahku terima..antara nilai hati manusia dan nabi yang sangat mulia!!..mencuba untuk melakukan yang terbaik demi Allah tuhan pencipta alam semesta..Tinggal berbaki 4 paper lagi untuk aku memikirkan segala yang aku pendam selama ini...sakitnya tidak tertahan lagi...luka yang ada semakin dalam...hanya kesabaran dan keimanan yang paling tinggi sangat diperlukan sekarang...ibarat sudah jatuh ditimpa tangga...di saat ini aku hanya memerlukan kekuatan darimu ya Allah...memang susah untuk digambarkan..sukar untuk diluahkan...yang difikirkan hanyalah menjaga hak dan kepentingan orang lain..tapi pada diri????...Ya Allah bantulah aku...kuatkan semangatku yang semakin lemah ini...jauhkanlah aku dari berputus asa...kerana aku tau hanya KAULAH yang paling memahami perasaanku kini...

Segala apa yang terjadi ENGKAULAH saksinya ya Allah!!! kau yang maha mendengar...kau yang maha melihat...kau yang maha pengasih...kau yang maha penyayang...yang dicinta akan pergi..yang didamba akan hilang...hidup akan terus berjalan meskipun penuh dengan tangisan...Andai mungkin dikembalikan segalanya tapi hidupku takkan terpisah dengan tangisan yang menjadikanku dekat padaMU...

Mak...abah yang tidak pernah jemu memberikan semangat agarku terus tabah memperjuangkan agama Allah...agama yang akan membela nasib keluargaku dan diriku yang semakin lemah kerana asyik mengelak dari serangan manusia...sakit ya Allah!!!...aku tidak melawan langsong....aku ingin jadi yang paling baik disisimu...bantulah aku...

Bibir mudah mengucap sabar..tapi hati yang remuk menderita...segala takdir harus diterima dengan hati yang terbuka kerana ini membuktikan Allah mengasihiku setiap masa...diuji tahap keimananku sedangkan ramai yang terbiar di lalaikan..Hanya yang terpilih sahaja antara berjuta yang akan mendapat rahmatmu...Allah merindui rintihanku yang bepanjangan..Peliharalahku di bawah perlindunganmu ya Allah..

Semakin banyak yang aku tahu..sedikit demi sedikit diperlihatkan...semakin sakit aku menghadapinya...ini adalah kerana Allah sayangkan diriku...bersabarlah wahai FARIHA........Semoga hidupmu dipayungi oleh malaikat dengan keadaanmu yang sedang bermujahadah bersama ilmu Allah kini....selagi mampu bertahan...selagi nyawa dikandung badan..selagi ada sedikit kekuatan...perjuangkanglah ilmu Allah untuk dirimu, keluargamu, agamamu, bangsamu dan negaramu...

Bukti kesakitanku yang paling dalam!!!!!
kesan 27.mei.2010

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...