Kepada Teman2 yang dah masuk dunia saya... sudi2 lah sign di guestbook nih...Thanks..

Friday, February 12, 2010

Jalan-Jalan cari kitab...



Princess Akmal Winter tour

Jom jalan-jalan ke Cairo...ketika ni suhu mencecah 9c...mmg sejuk....nak wait keretapi ekspress menuju ke Cairo....baru je lepas turun dari "keretapi ayam"...yg dalam pic nih keretapi ayamla..mmg sesak dengan manusia bersama2 haiwan ternakan, perlatan pembinaan, makanan, peminta sedekah...sumernye ada disini...huhuhu inilah dia kehidupan masyarakat Mesir sekarang...


Ni dia tiket menuju ke Cairo...kitorang sumer naik express train yang mengambil masa lebih kurang 4 jam...memang penat dan memenatkan..tapi kerana teringatkan tujuan utama nak cari kitab memberikan lagi kekuatan untuk kami terus melangkah ke hadapan..hihihi...

....Alhamdulillah dah selamat sampai ke Cairo...Jom!! masuk pesta buku@Maarad Kutub...sume penduduk Islam dunia tertumpu di pesta buku nih...tempatnya memang luas dan sesak dengan manusia...saya dan rakan serumah x sempat nak pergi ke sumer dewan...hanya beberapa pustaka jer yang kitorang sempat tgok n beli....

Inilah dia maktabah@pustaka yang saya paling gemari,Maktabah darus salam...cetakan yang jelas terang dan menarik...banyak juga kitab yang aku borong..huhuhu...xpuas tapi kaki dah terlalu letih...xlarat nak berjalan lagih...buku2 dalam nih mmg banyak...sume yang aku nak..aku dapat...Alhamdulillah segala urusan aku dipermudahkan...Antara kitab yang aku paling suka dan membuat aku gembira memilikinya berjudul "Tafsir Ayat Ahkam" karangan As-Syeikh Muhammd Ali As-Sabuni....berbaloi2....


Sume buku yang aku nak dah dapat....nilah tempat aku berehat...hehehe...nilah dia org kuat yang menjayakan Princess Akmal Winter Tour...hehehe....diorang nih memang orang yang setia menanti kami sumer....Hall 5 tuh xsempat nak terjah...dah letih...whatever pon diorang mmg best....bnyak membantu kami sumer....sejuta penghargaan buat mereka....
Haaa...nilah kitab2 yang kami dah borong...banyak x? nak cite kami mengangkut..memang penat...dari Cairo ke Alexandria dengan menaiki train...cuba anda bayangkan???berat tapi puas...
Malam tuh jugak aku susun koleksi kitab aku....ni bukan sumer tapi corner nih yang pling cute....hehehe....biasalah aku tetap aku...tenggelam dengan dunia kecomelan sendiri...hahahaha.....
Winter tour from,


2 comments:

miliyunir said...

salam,
mili tumpang gembira tengok hgpa sume bli kitab2, belajar di tempat org.. yg penting korang jaga diri baik2.. ada jgk dengar cerita kes pelajar perempuan kita yg tak sedap didengar di Cairo.. so sekali lg jaga diri baik2 ...

viviaqso said...

wsalam...thanks mili!...i.Allah kami semua akn sentiasa brwaspada...huhuhu mmg bnyk dugaan & rintangan nk bljr nih...skrg nih kna tempuh n bnykkn bertawakal pd Allah s.w.t.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...