Kepada Teman2 yang dah masuk dunia saya... sudi2 lah sign di guestbook nih...Thanks..

Saturday, March 13, 2010

Dugaan paling berat dalam hidupku....


Rahmat darimu ku dambakan...Keampunanmu ku pohonkan...

Kabur pandangan mataku...ku jatuh dan tersungkur...hanyut alpa diarus bergelora...lemah dalam sengsara...menanggung kifarah darimu...

Tiada kata yang dapat dilafazkan...bersedih dan terus brsedih...Tidak ada entry yg dpt dikongsi ttp hanyalah suara hati yg teramat letih...Kite hanya merancang tetapi Allah yang menetukan...tetapi sumenyer dari tgn2 manusia...Mengapa??? mengapa ada lagi manusia yang kejam dan tidak memahami konsep ibadah sebenar...Doaku hanyalah semoga ibadah ini mendapat perlindungan dariNYA...

Setelah bertahun2 aku menanti...bersabar..mengharungi pelbagai rintangan...menelan kepahitan...merasai keperitan...akhirnya penantian masih dalam penderitaan...aku menanti dan terus menanti...Ya Allah beginikah nasib hambamu....Terimalah taubatku...Kuatkanlah semangatku...berikanlah kekuatan kepadaku...Hiasilah akhlakku...elokkanlah peribadiku...bahagiakanlah daku..Aku hampir tewas dengan ujian ini...

Sekiranya aku merasai..adakah engkau merasai??...sekiranya aku disakiti...adakah engkau disakiti...sekiranya harapanku terhenti...Semoga engkau memenuhi janji...

Hanya Allah sahaja yang bersamaku kini...diriku seolah2 hilang segala-galanya...ujian demi ujian yang aku lalui..Allah tetap dihati...Kenapa aku insan yg terpilih untuk menerima ujian seberat ini...tiada tempat mengadu...jauh dari org yg disayangi..merantau jauh membawa diri...belajar memperbaiki peribadi...semuanya sendiri....

Perkenankan hasrat dihatiku ya Allah...
Hanya ku harap keihklasan dan ku rindukan keramahan...
aku inginkan kemesraan berpanjangan...
Terimalah serta kabulkan permintaan ini..
Ku melafazkan kata penuh makna bersaksikan tuhan yang maha pemurah...
Moga Impian ini dirahmati...


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...